آب تمام نقاط مشهد حد قابل شرب دارد برگزاری نخستین رویداد نوآوری‌های اجتماعی آب شهری در مشهد  از تماس‌های عجیب و غریب با سامانه تلفنی آتش نشانی مشهد تا بیش از ۱۷ هزار تماس مزاحمی در ۲ هفته شکستن رکورد تولید آسفالت با تولید ۳۲ هزار تن در مشهد پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی بخش سازه‌ای ایستگاه‌های فاز اول خط‌سه مترو مشهد ویژه‌برنامه‌های خیابان «در مسیر بهشت» هم‌زمان با میلاد امام‌رضا(ع) شهروند خبرنگار | گلایه شهروندان از مشکلات بعضی از دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد نژادحسین: مشکل ترافیک ۴۴ نقطه در مشهد با اصلاح هندسی رفع می‌شود اعمال‌قانون ۲۳۲۹ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۲ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازگشایی محور طبس _ بردسکن هوای کلانشهر مشهد امروز در وضعیت هشدار قرار دارد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مأموریت ویژه آتش‌نشانان در طوفان شب گذشته (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیگیری وعده‌های شهرداری منطقه‌۱۲ مشهد در تریبون مردمی محله امیریه اتوبوس‌های آلمانی به خیابان‌های مشهد می‌آیند| ورود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال ۱۴۰۳ + فیلم تاکسیران امانت‌دار مشهدی سه میلیارد ارز را به صاحبش برگرداند استفاده ۳۷ درصد مشترکین مشهدی از پاداش صرفه جویی آب (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) یادی از محله «نیزه» مشهد و نیزار‌های گمشده‌اش رینگ پیرامونی بوستان کرامت مشهد ۶۵ درصد پیشرفت داشته است | عملیات احداث این پارک تا مرداد به پایان می‌رسد
سرخط خبرها

دولت هنوز بدهی‌اش به شهرداری مشهد را تسویه نکرده است

  • کد خبر: ۱۷۶۱۴۷
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
دولت هنوز بدهی‌اش به شهرداری مشهد را تسویه نکرده است
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مطالبات شهرداری مشهد از دولت با احتساب نرخ تورم بانک مرکزی ۲۶ هزار میلیارد تومان محاسبه شده که امیدواریم تا پایان سال بخشی از مطالبات وصول شود.

به گزارش شهرآرانیوز سیدابراهیم علیزاده اظهارداشت: مطالبات شهرداری مشهد از دولت با احتساب نرخ تورم بانک مرکزی ۲۶ هزار میلیارد تومان برآورد و محاسبه شده که از این میزان ۲۴ هزار میلیارد تومان آن فاقد حسابرسی ویژه است.

وی افزود: برابر با آخرین دستورالعمل اجرایی وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور ۲۴ هزار میلیارد آن در حال اخذ حسابرسی ویژه، شناسه ایجاد تعهد، شناسه یکتای تضمین نامه و ادامه فرایند مراحل حسابرسی است.

علیزاده تصریح کرد: مطالبات از دستگاه‌های اجرایی شامل عوارض ساختمانی، عوارض سالانه، خدمات و سرانه معابر زمین‌های در تصرف است که مشمول این بدهی نمی‌شود و به صورت مجزا در حال پیگیری است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد اظهارکرد: مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان توسط سازمان حسابرسی تایید شده است و از مبلغ مذکور برابر بررسی مجدد، وزارت امور اقتصادی و دارایی با ۱۷۲ میلیارد تومان برای تایید و پرداخت موافقت کرده است.

وی گفت: امسال ردیف بودجه مشخص و روش اسناد تسویه خزانه را برای تسویه بدهی دولت به طلبکاران در قانون بودجه کشوری لحاظ کرده اند، حداکثر مبلغ قید شده در قانون بودجه برای کلیه نهاد‌های عمومی غیردولتی ۵ هزار میلیارد تومان است که تلاش مجموعه شهرداری مشهد بر این است که کلیه اقدامات لازم را برای پرداخت حداکثری مبلغ انجام دهد.

علیزاده خاطرنشان کرد: زمان پرداخت مطالبات از سال ۱۴۰۰ بعد از اخذ مرحله اول حسابرسی ویژه به صورت مستمر در حال پیگیری است، امیدواریم تا پایان سال آن بخش از مطالبات که دارای حسابرسی ویژه است، وصول شود و برای بقیه مطالبات پس از اخذ حسابرسی ویژه و شناسه یکتا از سازمان برنامه و بودجه تا پایان سال اقدام شود.

وی بیان کرد: بنا به روش تسویه مطالبات از جمله اسناد تسویه به استناد بند ث تبصره ۶ قانون بودجه کل کشور، بدهی بانکی شهرداری با مطالبات احصا شده از دولت تهاتر می‌شود و درصورت اخذ اسناد خزانه اسلامی یا تهاتر نفتی و... پس از وصول و واریز به حساب شهرداری نحوه هزینه کرد آن مطابق بودجه شهرداری مشهد تعیین می‌شود.

موسی الرضا حاجی بگلو، نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز درباره میزان بدهی دولت به شهرداری مشهد اظهارداشت:طلب شهرداری از دستگاه‌های اجرایی ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و در مجموعه خود دولت ۲۶ هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: درباره طلب‌هایی که از دولت و دستگاه‌های اجرایی داشتیم ۴۱ موضوع را بررسی کردیم که ۲۹ تبصره شد، اما با توجه به اینکه برخی از صورت‌های مالی و حسابرسی‌ها هنوز انجام نشده و بدهی دستگاه‌های اجرایی و دولت از سال‌های گذشته بررسی نشده، پیش بینی ما این است که نزدیک به ۶۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار هستیم.

حاجی بگلو خاطرنشان کرد: دولت یک ریال به شهرداری مشهد پرداخت نکرده است و قرار بود یک حواله نفتی به قیمت ۶ هزار میلیارد تومان را امسال دریافت کنیم، اما هنوز محقق نشده است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->